Parelles artístiques 2015


Avui us vull presentar a l'Albert.

No us parlaré dels seus ulls blaus, ni del seu posat tranquil ni de la jaqueta que no gosava treure's encara que fes calor. Us vull parlar de la manera que té d'agafar els estris de dibuix, amb mà ferma i serena. De la seva capacitat de dibuixar sense aixecar el llàpis del paper, tot amb línia, perfeccionista. 

Sí, és envejable. Jo sóc incapaç de traçar una línia amb seguretat sense haver fet el recorregut que vull que faci el meu llàpis, a l'aire, unes quantes vegades abans de fer que toqui el paper. Li deia, Albert m'hauràs d'ensenyar a fer això, jo sóc incapaç. I ell contestava que no em podia ensenyar perquè no sabia dibuixar.

Així vam començar la nostra experiència al projecte Parelles artístiques al Club Social la Muralla de Tarragona. Un projecte que pretèn trencar amb els prejudicis i barreres que es troben les persones que pateixen algun tipus malalties mentals. Un projecte on només són necessàries les ganes d'aprendre de dues persones.

Després de provar moltes idees ens vam decidir per il·lustrar la primera escena del conte El rei trist del llibre Contes populars catalans d'en Ricard Bonmartí, editat per l'editorial Baula. Però no faríem una il·lustració qualsevol, no. Fariem un pop-up!






Aquest és el resultat que podreu veure aquesta tarde al Museu de l'Art de la Pell de Vic, un treball molt divertit on les meves funcions han estat les d'aconsellar a l'Albert sobre com solucionar petits dubtes que anaven sorgint mentre pintava, retallava i apegava totes les parts d'aquest escenari plegable on ell i el seu Rei Trist han estat els protagonistes.









0 comentarios: